◇ Objectiu: Evitar els residus tèxtils.
◇ Terminis: Des de la seua creació, l’any 2017.
◇ Impactes obtinguts: Milers de peces customizadas. Més de sis milions de litres d’aigua no utilitzats i 8.000 Kg de CO2 no alliberats a l’atmosfera (en reutilitzar peces). Generació d’ingressos per a dones en risc d’exclusió, pel seu treball de costura a través del taller Mil.una de Sagunt, i per a Fashion Makers de tota Espanya i Portugal.
◇ Partners: Proyectos Extraordinarios, Spinmeets, Estilismo Consciente, Palm Studio, Canussa, Hupit i Urbánima.
◇ Financiació UE: EAUTOP 2022; Cre@ctive 2022 ENI CBC MED. (Finançat per NextGeneration EU)
Upcyclick dona una nova vida a les peces de manera sostenible i col·laborativa, mitjançant el “upcycling”. Assessoren i customizan roba de forma personalitzada, per a reduir l’impacte mediambiental .
A més, l’empresa crea col·lecciones càpsula i productes de disseny únic i exclusiu a partir de peces i tèxtils en circulació, col·laborant amb dissenyadors i marques, i treballant amb tallers que donen ocupació a dones en risc d’exclusió.
També realitza esdeveniments i tallers per a divulgar la moda sostenible.
Upcyclick ha treballat amb una gran varietat d’empreses, com AEG, Desigual, Greenpeace i C&A, entre altres. La seua labor ha sigut recollida i difosa pels principals mitjans de comunicació especialitzats en moda, com Vogue, Cosmopolitan, SModa, Fashion United o GQ.