<- blogcom
FECHA

02/01/2021

TEXTO DE

Texto: Ángel Ramírez. Guión entrevista: Olivia Fontanillo.

COMPARTIR
<- blogcom
‘Episodi 2’. Ohhna: La sostenibilitat com a proposta de valor

Xavier Linares, CEO Ohhna

La història de Ohhna està estretament relacionada amb la del seu fundador, Xavier Linares. Xavier treballava en el sector del tèxtil des de feia anys, però alguna cosa no li quadrava. La matèria primera emprada en el sector i els processos desenvolupats no eren tot el respectuosos amb el medi ambient com ell creia que podien ser-ho. Per això, fa un parell d’anys va decidir emprendre en solitari una aventura professional, en la qual la sostenibilitat seria la seua proposta de valor.

D’aquesta manera, naix Ohhna, una empresa valenciana, amb seu a Cocentaina, que dissenya i produeix moda amb uns valors responsables. Valors com l’economia local, l’aposta per la proximitat i el convenciment que un model de producció alternatiu a l’actual, d’usar i tirar, és possible. Un esforç que ja està rebent els seus primers reconeixements, perquè ha sigut recentment nominada com la ‘Millor empresa ecosostenible’ de la Comunitat Valenciana.

 

 

Xavier Linares tenia clar, des del principi, que tota la cadena de valor havia de ser circular. En primer lloc, en la selecció de la matèria primera, Ohhna utilitza fibres ecostenibles que es produeixen en una filatura de proximitat geogràfica. En segon lloc, el disseny i producció de les peces és assequible. Són productes amb estil i atemporals, perquè puguen ser usats sense que passen de moda amb els anys. A més, totes les peces Ohhna poden retornar-se quan deixen de ser utilitzades, per a ser reciclades i utilitzades per a produir altres noves, sense necessitat de rebutjar la matèria primera i mantenint, així, un consum sostenible de recursos naturals.

En els xicotets detalls també trobem filosofia en circular. Per exemple, en l’etiquetatge, de cotó reciclat. Però Xavier Llinares ha decidit anar més enllà, amb totes les conseqüències, motiu pel qual, “quan fem enviament, ho agraïm amb una targeta de paper que inclou una llavor, que el client pot plantar i genera una nova vida”.

Com conclou Xavier, “la moda sostenible, més enllà de vindre per a quedar-se, ha vingut per a consolidar-se”.

Us esperem en els pròxims episodis!!

Últimas noticias

BlogCom
Al día

04/03/2024

El MITECO concede 165,5 millones a 102 proyectos para impulsar la e...

VER MÁS->
Ecosistema
BlogCom

24/02/2024

La nova 'NEB Toolbox' reuneix eines per a planificar i dissenyar pr...

VER MÁS->
Ecosistema
BlogCom
Al día

22/02/2024

La taxa de circularitat a Espanya cau del 10,4% al 7,1% en 12 anys

VER MÁS->