En un context en el qual cada vegada més espanyols fomenten l’ús de plataformes col·laboratives i el consum responsable, BlaBlaCar, Milanuncios i Too Good To Go s’uneixen per primera vegada per a analitzar les dades de les seues més de 8, 14,6 i 6,5 milions d’usuaris, respectivament, amb l’objectiu de descobrir quines són les ciutats d’Espanya que més aposten per l’economia circular.
Amb l’objectiu de conéixer quina és la localitat espanyola més conscienciada amb la limitació d’emissions de gasos d’efecte d’hivernacle, així com la reutilització de productes i la reducció del desaprofitament d’aliments, l’estudi ha tingut en compte “la variable de seients oferits en BlaBlaCar, els nous anuncis publicats en Milanuncios i els packs de menjar salvats en Too Good To Go respecte a la població de cada urbs” durant l’exercici 2022.
S’han analitzat 143 ciutats espanyoles. Els primers llocs del rànquing estan ocupats per Granada, Sevilla, Màlaga, Còrdova, València i Pamplona.
L’estudi destaca que, “segons l’enquesta del CIS publicada en 2022, 12 dels 20 principals problemes que preocupaven els espanyols estaven directament relacionats amb algun dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). L’economia col·laborativa ha guanyat adeptes en els últims anys i, de fet, entre les principals motivacions dels usuaris a l’hora de decantar-se per l’ús d’aquesta mena de plataformes destaquen la capacitat d’estalvi i la sostenibilitat”.
“Hem percebut que els espanyols estan recorrent cada vegada més a l’ús d’aplicacions circulars i col·laboratives en els últims anys. Un 80% dels usuaris afirma haver comprat alguna vegada un producte en el mercat de segona mà, i el 70% del total el consideren com una alternativa sostenible. Valoren l’estalvi però també l’impacte mediambiental que l’ús d’aquestes comporta de tal forma que poden fer front d’una forma més fàcil als preus actuals, al mateix temps que les seues accions tenen conseqüències ecològiques”, va assegurar Íñigo Vallejo, portaveu de Milanuncios.
Per part seua, Marie Lindström, directora general de Too Good To Go a Espanya, va assenyalar que “s’està produint un gran canvi i una major sensibilització respecte al consum responsable i l’economia circular en tota la societat espanyola. Respecte al desaprofitament alimentari, hi ha estudis que assenyalen que en els dos últims anys s’ha duplicat la conscienciació entre els consumidors per la inflació i per una creixent consciència mediambiental que ens ha fet valorar encara més el menjar i la importància de no malgastar-la.
Més informació sobre els resultats d’aquesta iniciativa, ací.